Τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου ανοίγουν (με τα ως τώρα δεδομένα) τα Πρακτορεία του ΟΠΑΠ, έπειτα από το επικοινωνιακό μπάχαλο της περασμένης βδομάδας. Την Πέμπτη, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδη, προανήγγειλε δημόσια το άνοιγμά τους από τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου. Λίγες ώρες αργότερα, η επιτροπή λοιμωξιολόγων εισηγήθηκε να παραμείνουν κλειστά τα πρακτορεία και τελικά, όπως ανακοίνωσε ο Νίκος Χαρδαλιάς, το άνοιγμα μετατέθηκε για την 1η Φεβρουαρίου.
Υπολογίζεται ότι τα 3.700 πρακτορεία ανά την επικράτεια απασχολούν περίπου 20.000 εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν βρεθεί με την πλάτη στον τοίχο έπειτα και από το δεύτερο λόκνταουν, καθώς ακόμα δεν έχουν λάβει την επιστρεπτέα προκαταβολή. Τα καταστήματά τους έκλεισαν στις 7 Νοεμβρίου, με το σχέδιο να μιλά αρχικά για λουκέτο τριών εβδομάδων, όμως βρισκόμαστε ήδη έντεκα βδομάδες μετά και απέχουμε ακόμα μία από το άνοιγμα (εφόσον δεν αλλάξει πάλι κάτι).
Η Ενωση Πρακτόρων ανησυχεί πως η επαναλειτουργία με ραντεβού δεν θα λύσει το πρόβλημα (η διαρκής ανακύκλωση κερδών είναι που κάνει τα πρακτορεία τόσο βιώσιμα) και ανησυχεί πως σύντομα πολλά καταστήματα θα οδηγηθούν σε οριστικό λουκέτο.
Αναμονή για τα Opap Play
Εστω και με αυτήν την καθυστέρηση, τα πρακτορεία είναι έτοιμα να ανοίξουν, όχι όμως και τα OPAP Play. Επίσης, θα απαγορεύεται, όπως είναι προφανές, η παραμονή στο κατάστημα, ενώ ακόμα δεν είναι βέβαιο αν το αρχικό πλάνο των επισκέψεων κατόπιν ραντεβού θα ισχύσει. Πάντως, σύμφωνα με όσα είχε πει ο κ. Σταμπουλίδης, η επίσκεψη σε πρακτορείο θα «είναι μία δραστηριότητα που μπορεί να γίνει εν κινήσει, δηλαδή κάποιος που πάει στο σούπερ μάρκετ να σταματήσει να κάνει και αυτή την υπηρεσία». Πρακτικά αυτό που εννοεί είναι ότι η επίσκεψη στο πρακτορείο δεν μπορεί να είναι ο λόγος εξόδου από το σπίτι, αλλά πρέπει να ενταχθεί σε κάποια άλλη δραστηριότητα.
Από εκεί και πέρα, ο Γενικός Γραμματέας θεωρεί ότι το άνοιγμα των πρακτορείων μπορεί να αποσυμφορήσει τις αυξημένες ουρές στις τράπεζες. Δεν είναι λίγοι οι πολίτες που πληρώσουν τους λογαριασμούς τους στα καταστήματα του ΟΠΑΠ και όσο έμειναν κλειστά οι τράπεζες επωμίστηκαν όλο το βάρος.
Τέλος, κάθε πρακτορείο θα είναι υποχρεωμένο να κάνει ιχνηλάτηση των επισκεπτών, να συγκεντρώνει τα στοιχεία επικοινωνίας τους, ώστε να τους ενημερώνει αν στον χώρο υπήρξε επιβεβαιωμένο κρούσμα.