Η επανέναρξη των πρωταθλημάτων και το καλοκαιρινό άνοιγμα των πρακτορείων (μέχρι να οδηγηθούμε εν τέλει σε δεύτερο λόκνταουν) έφεραν σημαντική αύξηση στα ταμεία του ΟΠΑΠ. Στο γ’ τρίμηνο του 2020, τα καθαρά κέρδη του Οργανισμού έφτασαν τα 52,8 εκατομμύρια ευρώ, 8,3% αυξημένα σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2019.
Με αυτόν τον τρόπο, ο ΟΠΑΠ περιόρισε κάπως τις συνολικές απώλειες της χρονιάς. Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβρη, ο ΟΠΑΠ κατέγραψε καθαρά κέρδη 73,6 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό κατά 47,9% χαμηλότερο σε σχέση με το 2019 και σε αυτό φυσικά οφείλεται το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, βουτηγμένο σε ένα πολύ πιο σκληρό λόκνταουν, χωρίς αθλητικά δρώμενα. Υπενθυμίζεται ότι στο α’ εξάμηνο της χρονιάς, ο ΟΠΑΠ σημείωσε απώλειες 77,7%.
Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών για τους πρώτους εννέα μήνες του 2020 έφτασαν τα 898,9 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένα κατά 23,4% year to year και στο γ’ τρίμηνο 2020 στα 391 εκατομμύρια, ελαχίστως μειωμένα (7%) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Το μικτό κέρδος από παιχνίδια μειώθηκε στο εννιάμηνο 2020 κατά 25,9% και διαμορφώθηκε σε 338,2 εκατομμύρια, ενώ συγκεκριμένα για το τρίτο τρίμηνο, το ποσό ήταν 147,1 εκατομμύρια ευρώ (-3,6% σε σχέση με το 2019).
Παράλληλα όμως, τα λειτουργικά έξοδα έχουν μειωθεί κατά σχεδόν 6% σε σχέση με το 2019, κάτι που περιορίζει σημαντικά τις απώλειες.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο Jan Karas, Acting CEO του ΟΠΑΠ, δήλωσε: “Τα αποτελέσματά μας για το τρίτο τρίμηνο του 2020 καταδεικνύουν την ικανότητά μας να διασφαλίζουμε την επιχειρησιακή ετοιμότητά μας εν μέσω δύσκολων συγκυριών και να επιτύχουμε υγιή αποτελέσματα με την άρση των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία. Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα, οι επιδόσεις του ΟΠΑΠ πλησίασαν τα περυσινά επίπεδα, χάριν στην αυξημένη δραστηριότητα αθλητικού στοιχηματισμού κατά το τρίτο τρίμηνο και τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των διαδικτυακών δραστηριοτήτων και των VLTs, που αντιστάθμισαν την πτώση στα αριθμοπαιχνίδια, τα Σκρατς & Λαχεία. Ταυτόχρονα, η προσπάθεια μας να αντλήσουμε κεφάλαια από τις αγορές ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη, γεγονός που ανέδειξε την εμπιστοσύνη των επενδυτών προς την εταιρεία και ενίσχυσε τη ρευστότητα μας. Στο μέλλον, εν μέσω του ασταθούς περιβάλλοντος της πανδημίας και του δεύτερου lockdown, συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην προστασία και την έμπρακτη στήριξη των εργαζομένων, των συνεργατών και των κοινωνικών εταίρων μας, στη διαφύλαξη της υγιούς οικονομικής θέσης μας και στην ενίσχυση των προϊόντων μας. Παραμένουμε σίγουροι για την ικανότητα μας να αντιμετωπίσουμε μελλοντικές προκλήσεις και να επιτύχουμε θετικά αποτελέσματα”.