Μια νέα σειρά από κανονισμούς ετοιμάζεται να περάσει η Βρετανική Επιτροπή Διαφήμισης (Committee of Advertising Practice – CAP), με την οποία είναι πολύ πιθανό να απαγορεύσει τη χρησιμοποίηση της εικόνας διασημοτήτων, αθλητών και influencers στις διαφημίσεις προϊόντων τζόγου. O στόχος, εφόσον ο κανονισμός εγκριθεί, είναι να περιοριστεί η έκθεση των ανηλίκων στα τυχερά παιχνίδια.
Ο ισχύων νόμος ήδη απαγορεύει διαφημίσεις τζόγου που απευθύνονται περισσότερο σε ανήλικους παρά σε ενήλικες (η νόμιμη ηλικία για να παίξεις τυχερά παιχνίδια στη Βρετανία είναι τα 18). Δηλαδή με τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα, ένας αθλητής δικαιούται να συμμετάσχει στο διαφημιστικό σποτ μιας στοιχηματικής, όχι όμως και ένας συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Και είναι λογικό. Ωστόσο, τα νέα μέτρα φαίνεται πως θα απαγορεύσουν εντελώς οποιαδήποτε διαφήμιση μπορεί να έχει το παραμικρό έρεισμα σε ανήλικους. Δηλαδή, εφόσον περάσει η πρόταση της CAP, κάθε φορά που μία νέα διαφημιστική καμπάνια λανσάρεται, η επιτροπή θα έχει δικαίωμα να την απαγορεύει εφόσον κρίνει πως ο σελέμπριτι που χρησιμοποιήθηκε παραείναι διάσημος στους ανήλικους.
Για να το δούμε και πρακτικά, από τη στιγμή που θα εγκριθεί ο κανονισμός, η διαφήμιση της Paddy Power με κεντρικό πρόσωπο τον Jose Mourinho, αναμένεται να απαγορευτεί. Ομως αυτή της Bet365, όπου πρωταγωνιστεί ο πιο… oldschool ηθοποιός Ray Winstone, λογικά θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά.
Η αλλαγή έρχεται μετά από μια έρευνα για λογαριασμό της GambleAware, η οποία βρήκε πως οι διαφημίσεις ασκούν στους ανήλικους μεγαλύτερη επιρροή από όσο αναμενόταν.
Ο διοικητής της ASA (της Αρχής Διαφημιστικής Δεοντολογίας, όπου υπάγεται η CAP), Shahriar Coupal, ανέφερε πως «πρέπει να τροποποιήσουμε τους κανόνες έτσι ώστε να προστατέψουμε παιδιά, εφήβους, και άλλες ευάλωτες ομάδες από τον κίνδυνο του εθισμού. Παίρνουμε πολύ σοβαρά τη δουλειά μας και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε».
Οι στοιχηματικές έχουν ως τις 22 Ιανουαρίου ώστε να περάσουν τις τρέχουσες καμπάνιες τους από έλεγχο και να αποσύρουν όσες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις.